5.3.2014

Hupsista!

Tarkoitus oli ottaa pieni breikki blogista eli pari viikkoa, mutta siitähän on jo toista kuukautta, kun olen viimeksi kirjoittanut. Helmikuukin vain vilahti ohitse. Tällä viikolla olen ollut osan viikkoa lomalla, mutta huomenna menen taas töihin. Kieltämättä nyt hieman kaduttaa, että en ottanut koko viikkoa vapaaksi, vaikka ensin meinasin niin tehdä. No 2 herätystä vain tällä viikolla. 

Isabel Marantit lähtivät takaisin sinne mistä tulivatkin. Viikonlopun asiaa pohdittuani, tulin siihen tulokseen, että ehkä niillä kengillä ei sittenkään ole niin paljoa käyttöä. Ne eivät kuitenkaan istuneet minun jalkaani niin hyvin, kuin luulin. Kauniithan ne olivat, mutta järki käteen edes joskus. Tilalle ostin ne mustat New Balancet, mistä haaveilin. Luulen, että niillä on huomattavasti enemmän käyttöä minulle. 


Olen yrittänyt kaivella vaatekaapista vaatteita, joita tulee käytettyä ihan liian harvoin. Uutta tulee ostettua koko ajan lisää, mutta vaatteet roikkuvat vähän käytettynä kaapissa. Tein itselleni exceliin taulukon, mihin merkkaan mitä vaatteita käytän. Olen merkannut reilun kuukauden ajan vaatteet ylös ja vasta murto-osa vaatteista on päässyt ulkoilemaan. Sen lisäksi olen merkannut ylös, mitä vaatteita olen ostanut alkuvuodesta lähtien. Se on karua luettavaa. Mulla menee ihan liikaa rahaa vaatteisiin. Hups.... Eli ryhdistäytymistä täytyy tapahtua monella saralla. Mutta tällä jatketaan nyt, katsotaan mikä on tilanne kesällä. 

10 kommenttia:

  1. Welcome back! Samanlainen ryhtiliike vaatteiden ja niiden ostamisen suhteen olisi mullekin tarpeen...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Alkaa olla kaapit ja kaikki paikat täynnä kamoja, joten pakko ottaa järki käteen :)

      Poista
  2. Heh, tuttu juttu! Mutta jos sulla on jotain ylimääräistä, niin laitahan pystyyn vaikka blogikirppis! Pääset eroon turhasta ja käyttämättömästä vaatteesta!

    Itse en noin järjestelmällinen ole, että exelin tekisin, mutta aika ajoin käyn vaatehuoneeni läpi ja jos siellä on pitkään (yli vuoden) käyttämättä olleita vaatteita, niin kiertoon vaan. Nyt kun katson kesävaatteita, niin viime kesänä täysin käyttämättä jääneet vaatteet melkein lähtee kiertoon. Mutta liikaa tulee siltikin ostettua...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Blogikirppiksen voisikin laittaa korvan taakse. Kiitos!

      Mun oli pakko tehdä se excel. Jos multa kysyy, mitä oli eilen päällä, niin en muista. Mä merkkaan vaatteen perään, että kuinka monta käyttökertaa tulee. Liikaa vaatteita, liian vähän käyttökertoja eli hukkaan heitettyä rahaa.

      Poista
  3. Täällä myös hukutaan vaatevuoreen. Mutta ryhtiliikettä olen kyllä tehnyt jo hyvän aikaa. Olen laittanut vanhaa Pelastusarmeijalle jätesäkeittäin - silti se vaatehuone vain pursuaa. Uutta olen ostanut todella harkiten - vaikka välillä lähtee lapasesta. Ei ihan helpolla tämä osittainen ostolakkoni ole onnistunut - vaatii opettelua ja asenteiden muuttamista, kun on vuosikausia/kymmeniä ostellut sitä sun tätä;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä, omissa asenteissa on korjaamista, kaikkea ei tarvitse haalia, vaikka kaunista onkin. Mun kaappitila on nyt täynnä. Pitäisi ottaa käytäntö, jos jotain ostaa, niin 2 lähtee pois.

      Poista
  4. Jotain saman suuntaista menossa täälläkin :D Kaapissa on vaikka mitä ja sitten sieltä kuitenkin saattaa puuttua jotain oleellista, ei hyvä juttu.
    Hyvän vaihdon teit, uskon että käytät näitä lenkkareita paljon enemmän kuin olisit käyttänyt Isabel Marantin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä luulen kanssa, että noilla New Balanceilla on paljon enemmän käyttöä ja hintaa murto-osa Maranteihin verrattuna.

      Poista
  5. Multa puuttuu tumma trenssi. Mutta aina niitä vaatteita vaan hautautuu vaatehuoneen perukoille. Jospa tekisi ryhdistäytymisliikkeen :)

    VastaaPoista
  6. Hei, tervetuloa takaisin! :) Blogikirppistä kannatan minäkin täällä, toimii kyllä. Samaa ollaan katselemassa uudelleen kasaan täällä, edellinen meni ihan hyvin ja lisääkin olisi tarjolla :)

    Kivat lenkkarit, näyttävät tosi kauniilta.

    VastaaPoista