28.4.2013

Maksihame vai ei?

Mä olen miettinyt maksihameen ostoa viime kesästä asti. On vain yksi ongelma, mikä tulee eteen. Nimittäin se pituus. Mä olen itse 180 cm pitkä ja mun kaikki pituus on jaloissa. Nämä ns. maksihameet harvoin ovat minulle sitä maksimittaa, vaan jäävät yleensä nilkan kohdalle tai vielä ylemmäs. Mikäs siinä, jos vain varpaat pilkottaisivat sieltä hameen helman alta. Tietenkin yksi keino olisi itse ommella hame, mutta mä olen maailman huonoin ompelija.




Kuvat täältä

Muiden päällä on kuitenkin kiva ihailla näitä. Tuo sininen hulmuavine helmoineen on aivan upea ja tuo alin harmaa arkikäyttöön todella kiva. Taas kumma juttu, miten harmaa vetää minua puoleensa.

10 kommenttia:

  1. Oi voi, mulla on päinvastainen ongelma (tosin helpommin ratkaistavissa ompelutaitoiselle): olen 160cm pitkä, joten kaikki maksit ovat mun päälläni megamakseja... ja trikoota on harmillisen vaikea ommella, joten lyhentäminen pitäisi hoitaa ompelimossa, mikä on sitten taas kovin, kovin työlästä...Mullakaan ei siis ole yhtään maksimekkoa tai -hametta, vaikka ne ihania ovatkin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lyhentäminen on helpompaa, mutta en varmaan itse jaksaisi siihenkään ryhtyä.

      Poista
  2. Toivottavasti oikea ja riittävän pitkä löytyy vielä :) Maksihame on kyllä kesäiltojen pelastaja, lämmittää sopivasti, mutta ei kutienkaan liikaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä taidan laittaa toivoni siihen,että Lontoossa tulisi vastaan sopivan mittainen. Suuntaamme heinäkuussa sinne.

      Poista
  3. Viimeisen kuva asu on kiva. Minulla on yksi maxi hame ja 2 maxi mekkoa, joita aika harvoin käytän. Jotenkin tunnen oloni niissä hassuksi :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on yksi maksimekko. Ja koska se on liian lyhyt mulle, niin se näyttää mun päällä lähinnä yöpaidalta :) Vai pitäisiköhän siitä askarrella itselle se maksihame? Hmm..

      Poista
    2. Mulla raskausaikana maksimekko ei mahtunut kun olin liian leveä, niin siitä sai tosi kätevästi tehtyä maxihameen. Ostat selvästi liian lyhyen mekon ja puet sen hameeksi, ei varmasti tarvi kummoisia ompelutaitoja :)
      Löysin sun blogin Spark:n kautta, ihana!

      Poista
    3. Kiitos vinkistä, mullahan on 1 lyhyt maksimekko kaapissa. Siitähän saisinkin tehtyä hameen.
      Kiva kun tykkäät :)

      Poista
  4. Minä tykkään maksimekoista, ja maksihamekin olisi ostoslistalla. Minä taidan olla aika keskimittainen (168 cm), joten yleensä löytyy ihan ongelmitta. Toivottavasti bongaat Lontoosta riittävän pitkän yksilön!

    VastaaPoista
  5. Toivotaan näin, että sieltä löytyy.

    VastaaPoista